sobota 5. července 2014

Tyhle letní grilovačky ničí poslední zbytky mého odhodlání živit se přes léto jako býložravec. Co naplat. Nejsem zřejmě stavěná jen na zelené krmení. Na rozdíl od chemika, který lupení vyhledává od doby, kdy mu lékařka řekla, že má cukrovku. Jelikož je mlsný jako koza a sladkosti si nedokáže odpustit, kompenzuje tento svůj nedostatek tím, že konzumuje hodně zeleniny. Je to divné, protože v jeho rodině zelenina rozhodně v jídelničku zelenou neměla. V mé rodině se jedlo vždy všechno. Maminka pocházela ze statku a tak byla zvyklá z domu na vykrmování zvířectva. A tak u nás doma pobíhaly nejen slepice, ale i vzteklý kohout, krůty a krocani, husy, králíci. Na zahradě stojí včelín a skleník. Včelín býval tatínkův koníček od dětství, kdy ho k tomu přivedl jeho staříček. Skleník zase opečovávala maminka, takže nám nikdy nechyběla rajčata, papriky ani okurky. Maminka to je takový náš Mičurin. Co zasadí, to jí roste. Kdyby zasadila koště, vyrostou jí malá košťátka. Když tatínek odešel na věčnost, začala se starat i o jeho včelky. Zásobuje medem celou naši rozvětvenou rodinu. Dík jí za všechno, co pro nás dělá.
Dnešní grilování u bráchy proběhlo tak jako jindy. Hodně jsme se nasmáli, jako vždycky, když se sejdeme. Chemik se přejedl a funí, že se zase přejedl. Já vypila jedno pivo a byla jsem drobně nacamraná. Už po vypití poloviny lahve mám těžké ručičky a nožičky, což tak po vypití lahve celé. Pusa mi jela jako namydlená a to jsem prosím ukecaná i bez vypití piva. Po návratu domů jsem usnula na pražčáku v pracovně. Nevím, co v době naší nepřítomnosti konzumovali Pinďa a Čertík Bertík, ale oba si ke mě svorně přilehli. Po dvou hodinách spánku jsem čerstvá jako rybička. Spát už se mi nechce. Ovšem Bertík odešel pokračovat v započatém veršíku s chemikem do ložnice a Pinďa chrní na praščáku. Bude to dlouhá noc ...

Protože jsem si nevzala fotoaparát a na mobil zásadně nefotím, jsou toto fotografie z archívu. Dneska už to vypadá krapet jinak.



A toto je Kubík, maminčin kocourek, táta našich kocourků. I on dnes vypadá drobet jinak. Stejně jako já by potřeboval zhubnout.



Žádné komentáře: